کار دانشجویی در روسیه - شرایط کار حین تحصیل در روسیه

کار دانشجویی در روسیه حین تحصیل یکی از مهم‌ترین مزایای برای انتخاب کشور روسیه جهت اخذ پذیرش و تحصیل است. در این مقاله اطلاعاتی از قوانین کار دانشجویی در کشور روسیه، در اختیار شما عزیزان در حال تحصیل در کشور روسیه می گذاریم.
دغدغه خیلی مهم بسیاری از دانشجو های ایرانی پذیرش شده و در حال تحصیل در کشور پهناور روسیه با نرخ بسیار تورمی ارز، وضعیت مالی است که برای بهبود آن، کار دانشجویی راه حل اساسی و بهبود دهنده ای است، یکی دیگر از راه حل های مهم برای کنترل هزینه زندگی دانشجویی، خرید از فروشگاه های ارزان مواد غذایی است که در مقاله معرفی فروشگاه های ارزان در روسیه میتوانید مطالعه کنید.

کار دانشجویی در کشور روسیه برای دانشجویان

کار برای دانشجویان در کشور روسیه ، می‌تواند مبنی بر رشته تحصیلی دانشجو نباشد و در کارهای دیگری در صورت توانایی می‌تواند مشغول به کار شود. کار در کشور روسیه بر اساس یکسری مدارک امکان پذیر است که یکی از مهم‌ترین آنها مجوز اجازه کار است، اما نکته بسیار مفید دیگر برای دانشجویان در حال تحصیل در کشور پر فرصت روسیه این است که مجوز اجازه کار برای کار دانشجویی نیاز نیست.
از ۵ آگوست ۲۰۲۰ میلادی اصلاحاتی در قانون به اجرا درآمد که بر اساس آن دانشجویان خارجی نیازی به دریافت مجوز اجازه کار در روسیه ندارند. این قانون را میتوانید در سایت دومای روسیه مطالعه کنید. برای مشاهده این قانون اینجا کلیک کنید
اما اجازه کار دانشجویی در چهارچوب دیگری است که برای شما در این مقاله توضیح میدهیم.

ساعات کاری دانشجویان در روسیه

کار دانشجویی در بسیار از کشور ها تنها در تعداد ساعات مشخص شده ای برای دانشجو امکان پذیر است و این فرصت دارند زایی بیشتر را برای دانشجو سلب می‌کند اما در کشور روسیه تعداد ساعات کار دانشجویی به شکل دیگری در قانون تعریف شده است.
کار دانشجویی در روسیه در ساعات خارج از برنامه تحصیلی امکان پذیر است. یعنی در صورتی که شما در خارج از ساعات برنامه کلاسیِ دانشگاه و تحصیلی تان کار کنید هیچ محدودیتی برای شما نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای کار دانشجویی در کشور روسیه

  • پاسپورت و ترجمه پاسپورت
  • گواهی اشتغال به تحصیل که از دانشگاه قابل دریافت است
  • دفترچه کاری (Трудовая книжка)، در صورتی که اولین کار شما است، شخص کارفرما برای شما تهیه می‌کند. در این دفترچه اطلاعات کارفرما و شما و اطلاعات قرارداد ذکر میشود و کار های بعدی هم اضافه میشود
  • سنیلز (СНИЛС)، یک سند که شامل یک شماره برای شما که بیمه، بازنشستگی و … مربوط میشود
  • ای اِن اِن (ИНН)، ویزا، ریجستر، کارت میگریشن
  • مدارک و قرارداد بیمه دریافت شده در کشور روسیه
  • دیگر مدارک در صورت درخواست کارفرما از شما

چه شغل هایی برای کار دانشجویی در روسیه مناسب هستند

نمونه ای از شغل های زیر را برای کارهای دانشجویی برای شما با متوسط حقوق مثال زدیم. هر چند شغل ها در روسیه با توجه به توانایی و حرفه افراد متفاوت است و حقوق های متفاوتی نیز دارند بعنوان مثال : آرایشگر مردانه و زنانه ، مانیکور و پدیکور ، شغل های فنی و …

• کار در رستوران، با حقوق متوسط ۵۰۰ دلار در ماه
• طراحی برای شرکت های تبلیغاتی، متوسط حقوق ۷۰۰ دلار در ماه
• طراحی گرافیک در کمپانی ها، متوسط حقوق ۸۰۰ دلار
• آی تی، با متوسط حقوق ۱۰۰۰ دلار در ماه
• راننده تاکسی (گواهینامه کشور روسیه نیاز است، روش تبدیل گواهینامه ایران به روسیه به مقاله … مراجعه کنید)
• پیک، با متوسط حقوق ۵۰۰ دلار در ماه
• لیدر های شرکت های مهاجرتی، با متوسط حقوق ۷۰۰ دلار در ماه

نکته بسیار حائز اهمیت ، زبان روسی برای کار کردن است. به خاطر داشته باشید که سطح زبان روسی و توانایی شما در این زبان بسیار مهم خواهد بود.

تهیه و آماده سازی هر یک این مدارک برای هر یک از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در کشور روسیه امکان پذیر است. بعلاوه اینکه تیم کاریابی شرکت مهاجرتی باپریس متشکل از متخصصان با تجربه در زمینه کاریابی و وکلای روس شما را در هر یک از این مراحل و آماده سازی حمایت، پشتیبانی و همراهی می‌کنند. لازم به ذکر است، کار دانشجویی تنها با قرارداد کاری بین دانشجو و کارفرما قانونی به حساب میاید و در صورتی که شما در زمان کار شما فاقد قرارداد کاری باشید، این اشتباه و جرم محسوب میشود.
گاها به دفتر شرکت باپریس در مسکو مراجعه شده و درخواست پیشتیبانی در مشکل با کارفرما داشتن به این علت که کارفرما برای کمتر پرداخت کردن مالیات، قرارداد کاری به دانشجو و یا شخص جستجو کار تحویل نداده و کارفرما سعی بر استفاده از شخص نیرو در شرکت و یا رستوران و یا کارخانه خود داشته اما بدون هیچ مدرک قانونی و قرارداد !

نکته حائز اهمیت دیگر ، کار کردن در ساعات خارج از زمان تحصیل و نوشتن شدن این ساعات در قرارداد، یعنی در قرارداد کاری بین شما و کارفرما، باید ساعات کاری شما که خارج از برنامه کلاس در دانشگاه شما است ، نوشته شود.

دپارتمان کاری شرکت مهاجرتی باپریس، با بررسی دقیق توانایی و علاقه مندی و همچنین با توجه به ساعات و برنامه تحصیلی شما، می‌تواند در زمینه کاریابی برای شما دانشجو عزیز در جهت درآمد زایی شما کمک و همراهی کند.

شما میتوانید با مراجعه به قسمت درخواست مشاوره رایگان و پر کردن فرم مربوطه درخواست کار دانشجویی را برای ما ارسال کنید تا تیم پشتیبانی باپریس در اولین فرصت با شما روز و ساعت مشاوره را هماهنگ کرده و اطلاعات و روند کاریابی برای دانشجو به شما توضیح داده خواهد شد.