روسیه برای گردشگران ایرانی ویزای الکترونیکی صادر می کند

وزارت امور خارجه روسیه تاریخ و زمان دقیق راه اندازی سیستم ویزای الکترونیکی در روسیه را اعلام کرد.

راه اندازی ویزای الکترونیکی یکپارچه در ۱ آگوست ۲۰۲۳ در ساعت ۱۰:۰۰ به وقت مسکو

روسیه از اول آگوست خدمات ویزای الکترونیکی را برای شهروندان ۵۵ کشور از جمله چین، هند، ایران، ترکیه، ویتنام و کشورهای اتحادیه اروپا راه اندازی می‌کند.

چه کسانی می توانند برای ویزای الکترونیکی روسیه درخواست دهند ؟

پیشتر در ۲۰ ژوئیه، الکسی کلیموف، مدیر بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه گفت که نه تنها شهروندان کشورهای دوست، بلکه تمام ۵۲ کشور از فهرستی که در سال ۲۰۲۰ توسط دولت روسیه تأیید شده است، به اضافه سه کشور جدید دیگر: ویتنام، کامبوج، میانمار، ویزای الکترونیکی دریافت خواهد کرد. یعنی در مجموع ۵۵ کشور. مهمترین آنها از نظر گردشگری ورودی از کشورهای غیر اروپایی در فهرست اولیه عبارتند از ترکیه، هند، چین، عربستان سعودی، ژاپن، ایران، اندونزی، مالزی، فیلیپین، اندونزی، مکزیک، کویت، عمان است.

اعتبار ویزای الکترونیکی

ویزای الکترونیکی جهانی و یکبار ورود خواهد بود. این اجازه را به یک خارجی می دهد که به مدت ۱۶ روز در خاک روسیه در یک بازدید میهمان یا تجاری، به عنوان یک توریست، و همچنین شرکت در رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی-سیاسی، اقتصادی، ورزشی و برقراری ارتباطات و تماس های مربوطه در خاک روسیه بماند. یک سفر حداکثر ۱۶ روزه در هر تاریخی ظرف ۶۰ روز پس از ثبت نام قابل انجام است. در عین حال، تاریخ عزیمت از روسیه نمی تواند دیرتر از ۶۰ روز از تاریخ ثبت آن باشد.

ویزای الکترونیکی روسیه برای ایران

هزینه ویزای الکترونیکی روسیه چقدر است؟

پیش بینی می شود هزینه ویزای الکترونیکی با در نظر گرفتن هزینه کنسولی، کمیسیون بانکی، هزینه های تراکنش سیستم پرداخت و همچنین هزینه تایید اولیه مدارک، از معادل ۵۲ دلار آمریکا بیشتر نباشد.برای کودکان زیر ۶ سال، هزینه ویزا، با در نظر گرفتن هزینه های تراکنش سیستم پرداخت، مبلغی بیش از ۲ دلار نخواهد بود.

چگونه می توانم با ویزای الکترونیکی وارد روسیه شوم ؟

ویزای الکترونیکی یکپارچه برای ورود به فدراسیون روسیه و خروج از کشور از طریق حمل و نقل هوایی، جاده ای و آبی و همچنین بدون استفاده از وسایل نقلیه فقط از طریق ایست های بازرسی خاص معتبر است که فهرست آنها به دستور دولت تصویب شده است. فدراسیون روسیه مورخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ شماره ۲۷۴۱-  r  در حال حاضر، این لیست در حال حاضر شامل ۹۲ ایست بازرسی است و به زودی به ۱۰۰ افزایش خواهد یافت.اکنون این فهرست شامل فرودگاه های بین المللی مسکو، سن پترزبورگ، ولادی وستوک، ولادیکاوکاز، ولگوگراد، گروزنی، یکاترینبورگ، ایرکوتسک، کازان، کالینینگراد، کراسنودار، کراسنویارسک، نیژنی نووگورود، نووسیبیرسک، اومسک، سامارا، ساراتوف، سوچی و بسیاری از شهرهای روسیه است.

در کدام سایت می توان برای ویزای الکترونیکی روسیه اقدام کرد ؟

برای دریافت ویزای الکترونیکی، یک شهروند خارجی باید درخواست خود را در  وب سایت تخصصی وزارت خارجه روسیه  یا از طریق یک برنامه تلفن همراه پر کند که از همین سایت قابل دانلود است.درخواست باید حداکثر ۴ روز تقویمی قبل از تاریخ مورد انتظار ورود به فدراسیون روسیه تکمیل شود.یک عکس دیجیتال و یک اسکن از صفحه با جزئیات گذرنامه ماشینی قابل خواندن بیگانه به برنامه پیوست شده است. مدارکی که هدف از بازدید را تایید می کند لازم نیست.

کسانی که اصلاً نیازی به دریافت ویزای روسیه ندارند

روسیه با تعدادی از کشورها سفر بدون ویزا دارد. شهروندان کشورهای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نیازی به دریافت ویزا به فدراسیون روسیه ندارند: بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، مولداوی. شهروندان همه کشورهای آمریکای جنوبی و تقریباً همه ساکنان آمریکای مرکزی، شهروندان تعدادی از کشورهای آفریقایی (آفریقای جنوبی، آنگولا و برخی دیگر) نیازی به ویزای روسیه ندارند.اتباع اسرائیل، امارات متحده عربی، قطر، تایلند، مالدیو و کره جنوبی بدون ویزا وارد فدراسیون روسیه می شوند.