آزمون ورودی یا خرید صندلی دانشگاه ها در روسیه

آزمون ورودی و یا خرید صندلی در روسیه در دانشگاه های روسیه ، در این مقاله قصد داریم به آزمون ورودی دانشگاه ها در روسیه و خرید صندلی دانشگاه های روسیه بپردازم.

برای تحصیل در دانشگاه های روسیه باید آزمون بدهیم یا خیر؟

ثبت نام در تعدادی از دانشگاه های کشور روسیه، مانند دانشگاه دوستی ملل روسیه (رودن) ، بدون آزمون و با بررسی ریز نمرات تحصیلی و دیگر مدارک از جمله دیپلم انجام می شود. در برخی از دانشگاه های دیگر ثبت نام با قبول شدن در آزمون ورودی امکان پذیر می‌باشد.
آزمون ورودی جهت اخذ پذیرش در اکثر دانشگاه های جهان، بخصوص دانشگاه های مطرح جهانی، مرسوم است. روند آزمون به این صورت است که در هر دانشگاه ‌بطور مجزا امتحان ورودی از دروس تخصصی مربوط به رشته تحصیلی انجام می‌شود. همین روند در بسیاری از دانشگاه های کشور روسیه هم برای دریافت پذیرش صورت می‌گیرد و سالانه بسیاری از متقاضیان از سرتاسر جهان برای کسب پذیرش در آزمون های هر یک از این دانشگاه با هم رقابت می‌کنند.

آیا خرید صندلی دانشگاه در روسیه جرم است ؟

در این بین، ایرانیان هم برای قبولی در این دانشگاه ها در آزمون ها شرکت می‌کنند. این در حالی است که تعدادی از این دانشجویان با مشورت‌های اشتباه و با تصمیم نادرست اقدام به رشوه دادن در جهت خرید صندلی یا به عبارتی دیگر، پرداخت مبلغی برای دریافت غیر قانونی پذیرش از دانشگاه مربوطه می‌کنند. توجه داشته باشید که این کار از طرف قانون فدراسیون روسیه کاملا خلاف و غیرقانونی بوده و با هر یک از این افراد برخورد قانونی می‌شود.

کلاهبرداری با خرید صندلی دانشگاه در روسیه

کلاهبرداری با روش خرید صندلی در روسیه !

متاسفانه افرادی سودجو خود را به عنوان لیدرهای دانشجویی و یا به عنوان شرکت های رسمی در کشور روسیه معرفی کرده و با ادعاهایی کاملا غیر منطقی و نادرست اقدام به گول زدن دانشجویان تازه وارد و خانواده‌های آنها و یا متقاضیان برای اخذ پذیرش در کشور روسیه می‌کنند. برای مثال این کلاهبرداران ادعا می‌کنند که با بخش ثبت نام دانشگاه در ارتباط هستند و از این طریق مبلغی را از دانشجو دریافت می‌کنند. آنها به عنوان قبولی تضمینی در آزمون ورودی دانشگاه ها و یا پذیرش صد در صدی برای افراد با معدل‌های پایین کلاهبرداری انجام می‌دهند.

اطلاعیه رایزن علمی ایران در روسیه در مورد خرید صندلی دانشجویان

بحث های مربوط به خرید صندلی و اخذ پذیرش های دانشگاهی در ازاء پرداخت مبالغ ارزی شایع می باشد، که توصیه اکید می شود دانشجویان از انجام این گونه تخلفات جهت ورود به دانشگاه پرهیز نمایند.
با دانشگاههای مربوطه در این زمینه مکاتبه لازم انجام شده است که مانع اخذ پذیرش دانشجویانی بشود که قصد دارند از مسیر پرداخت پول، وارد دانشگاه بشوند و در صورت مشاهده چنین مواردی ضمن اعلام آن به رایزنی علمی، برخورد لازم صورت پذیرد. توصیه می‌شود، دانشجویان از طریق آزمونهای ورودی دانشگاهها، و قبولی در این آزمون، خود اقدام به اخذ پذیرش و بستن قرارداد با دانشگاه نمایند.

نکته پایانی

دقت داشته باشید که در سایت هر یک از دانشگاه های کشور روسیه، شرایط ثبت نام با توضیحات کامل ذکر شده و در صورتی که جهت اخذ پذیرش نیاز به آزمون ورودی باشد، شما قطعا در چهارچوب قانون و با قبولی در آزمون ورودی می‌توانید پذیرش این دانشگاه را کسب کنید. امسال در لیست دانشگاه های روسیه که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند، دانشگاه هایی قرار گرفته‌اند که برای دریافت پذیرش نیاز به قبولی و کسب نمره مورد نیاز در آزمون بوده و برای هر یک از این دانشگاه ها متقاضی های بسیاری از کشور ایران اقدام کردند که متاسفانه تعداد کثیری از آنها به پرداخت رشوه و یا خرید آزمون و صندلی روی آوردند. این افراد با عدم پذیرش در هیچ یک از این دانشگاه ها و همچنین با از دست دادن سرمایه های مالی، انرژی، پول و زمان بسیار ارزشمند خود را از دست دادند.