"خدمات

مهاجرت تحصیلی یکی از ساده ترین روش های مهاجرت است. مزیت اصلی این روش این است که فرد در سنین پایین مهاجرت می‌کند و به همین دلیل آسان تر با محیط جدید وفق می‌یابد. همچنین امکان اسکان در خوابگاه های دانشجویی و دریافت بورسیه های مختلف موجب کمتر شدن هزینه های مهاجرت خواهد شد. از این رو، بسیاری از خانواده ها با سرمایه گذاری روی فرزندان خود، آینده آن‌ها را تضمین می‌کنند.

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور عزیزمان و کاهش هر روزه ارزش ریال، اکثر خانواده ها تمایل دارند که هرچه زودتر روند مهاجرت تحصیلی فرزند دلبندشان را تکمیل کنند. به همین منظور، با کمک گرفتن از افراد خبره و شرکت های مهاجرتی سعی در حفظ ارزش سرمایه خود دارند. انتخاب همراه آگاه و قابل اطمینان در این راه مهمترین نکته قابل تامل است. از این رو، در این مقاله سعی کرده‌ایم تا خدمات منحصر به فردی را که تنها شرکت باپریس برای همراهان خود فراهم آورده است را به طور دقیق برای شما شرح دهیم.

همانطور که در بخش های دیگر مراحل مهاجرت تحصیلی را توضیح دادیم، این روش مهاجرتی به قدم های بسیاری نیاز دارد که شناخت کامل در هر قدم موجب استوار شدن راه و رسیدن موفقیت آمیز به مقصد خواهد شد.

اولین قدم و اولین اتفاق برای شروع این مسیر پر پیچ و تاب آشنایی فرد متقاضی با مشاوران شرکت باپریس است.

شما میتوانید از طریق سایت و یا صفحه اینستاگرامی باپریس استودنت با ما آشنا شوید. پس از آشنایی، برای هماهنگ کردن وقت مشاوره کافی است به سایت باپریس مراجعه و فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید. همچنین می‌توانید در اینستاگرام و از طریق دایرکت، درخواست خود را ارسال کنید تا مشاوران ما کاملا رایگان با شما تماس بگیرند. به طور معمول پاسخگویی و هماهنگی برای برگزاری جلسه مشاوره، کمتر از یک روز خواهد بود. در این زمان تیم پشتیبانی درخواست شما را دریافت، بررسی و به تیم مشاوره انتقال می‌دهند. این تیم پس از ارتباط با شما، ساعت و روز مشاوره را معین می‌کند.

مشاوره رایگان تحصیل در روسیه

۱- جلسه اول مشاوره

در‌ جلسه اول مشاوره که مدت زمان آن ۳۰ دقیقه است، توضیحات کامل در مورد روند اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور روسیه و روند مهاجرتی شما و موضوعات مهمی از جمله هزینه های سفر و ویزا، شهریه ها و هزینه های دانشگاه، هزینه زندگی، اجاره خانه یا خوابگاه، خوراک، حمل و نقل و دیگر هزینه های مهم مربوط به روند مهاجرت شما توسط مشاور شرکت باپریس به شما ارائه می‌شود. لازم به ذکر است وقت این مشاوره ۳۰ دقیقه برنامه ریزی شده است؛ اما در صورتی که شما هنوز به طور کامل پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده باشید، امکان افزودن ۱۵ دقیقه دیگر هم وجود دارد. این گزینه به تازگی به لیست خدمات باپریس اضافه شده است، چرا که این شرکت وظیفه اصلی خود را همراهی شما و پاسخ دهی به تمام سوالات شما می‌داند.

موضوعات مورد بحث در جلسه اول مشاوره :

  • شرایط کشور روسیه
  • شرایط تحصیل در روسیه
  • سیستم آموزشی در دانشگاه های روسیه
  • آشنایی وکلای مهاجرتی باپریس با علاقه مندی ها، شرایط و تمایلات متقاضی
  • روند مهاجرت تحصیلی به روسیه
  • شرایط پذیرش از دانشگاه های روسیه
  • بررسی مدارک مورد نیاز دانشگاه های مورد نظر
  • شناخت تقویم زمانی مهاجرت تحصیلی
  • آشنایی با هزینه های مهاجرت تحصیلی
  • جزئیات ریز خدمات شرکت مهاجرتی باپریس
  • پاسخ دهی به تمامی سوالات متقاضی

اهداف و نتایج برگزاری جلسه اول مشاوره :

  • شناخت کامل متقاضی از شرایط کشور روسیه و تحصیل در آن
  • کسب آگاهی توسط متقاضی در مورد دانشگاه های روسیه و نحوه پذیرش
  • آشنایی متقاضی از روند مهاجرت تحصیلی به روسیه
  • گردآوری مدارک مورد نیاز
  • برنامه بندی برای هزینه های تحصیل
  • زمان بندی برای قدم های بعدی
  • رفع حداکثری نگرانی های متقاضی و خانواده وی
  • ایجاد تصور درست از اقدامات تا قبل از شروع کلاس ها در دانشگاه در زمان ورود به کشور روسیه

در پایان جلسه اول، شرایط قرارداد مربوط به مهاجرت تحصیلی که شامل اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور روسیه و دیگر خدمات تکمیلی می‌شود، به دانشجو ارائه خواهد شد.

انجام آزمایش های پزشکی، تهیه برنامه کلاس ها، رجیستر کردن مدارک، دریافت بیمه دانشجویی و ده ها نکته ریز و درشت دیگر قدم هایی است که در حین انجام پروسه مهاجرت باید به آن‌ها بپردازید. پیشنهاد ویژه ما به شما یک جلسه مشاوره رایگان است که مشاوران باپریس تمامی این قدم ها را به صورت دقیق در ۳۰ دقیقه برای شما به صورت کاملا رایگان توضیح خواهند داد. توجه کنید که هر کدام از قدم های ذکر شده در این مقاله، خود دارای زیربخش هایی هستند که اشاره به آن ها از حوصله این بحث خارج است. برداشتن قدم های اشتباه موجب از دست رفتن هزینه، زمان و انرژی شما خواهد شد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم تا جای ممکن آگاهی خود را از پروسه مهاجرت تحصیلی افزایش دهید و از افراد خبره در این راه مشاوره بگیرید. اطلاعات جزئی تر در مورد بخش های مختلف مهاجرت در مقاله های دیگر سایت باپریس و اینستاگرام شرکت در اختیار شما قرار داده شده است. معمولا با آگاهی بهتری که از جلسه اول مشاوره کسب می‌کنید و با گذر زمان سوالاتی جدید برای شما ایجاد می‌شود. وکلای باپریس در تمام مراحل بعدی همراه شما خواهند بود تا به سوالات پیش آمده پاسخ دهند.

۲- جلسه دوم مشاوره

مرحله بعدی، مشاوره جلسه دوم است. این مرحله معمولا دو یا سه روز بعد از جلسه اول انجام می‌شود. مدت زمان این جلسه ۳۰ دقیقه است و در طول این مدت می‌توانید تمامی سوالات جدیدی که برای ایجاد شده را بپرسید و پاسخ خود را از وکلای متخصص و با تجربه شرکت مهاجرتی باپریس دریافت کنید. همچنین در این جلسه خدمات و بند های قرارداد مرور و بررسی می‌شود.

موضوعات مورد بحث در جلسه دوم مشاوره

  • بررسی فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه
  • بررسی جزئیات مربوط به هزینه های مهاجرت تحصیلی
  • زمان بندی دقیق و متناسب با اهداف
  • بررسی موشکافانه مدارک تحصیلی دانشجو
  • پاسخ دهی به سوالات جدید دانشجو
  • رفع دغدغه های ایجاد شده

اهداف و نتایج برگزاری جلسه دوم مشاوره

  • اطمینان از کامل بودن مدارک تحصیلی دانشجو
  • ایجاد آرامش بیشتر برای دانشجو و خانواده وی
  • پاسخ به تمامی به سوالات

۳- عقد قرارداد رسمی و شروع اخذ پذیرش

می‌توان گفت روند اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه و روند مهاجرتی شما از این مرحله به طور رسمی آغاز خواهد شد. این قدم عقد قرارداد با شرکت مهاجرتی باپریس است. با عقد این قرارداد، خدمات شرکت مهاجرتی باپریس(لینک خدمات و پکیج ها) یک به یک شروع می‌شود. اولین خدمت ترجمه مدارک تحصیلی دانشجو است. سپس فرایند درخواست به دانشگاه آغاز می‌شود. همزمان با آماده سازی مدارک و اپلای به دانشگاه ها، تیم مشاوره سه جلسه دیگر مشاوره برگزار می‌کند. جلسات مشاوره به ترتیب زیر است.

جلسه مشاوره سوم

مدت زمان: ۱۵ دقیقه
هدف: گردآوری مدارک هویتی مورد نیاز دانشجو

جلسه مشاوره چهارم

مدت زمان: ۱۵ دقیقه
هدف: شناخت سیستم آموزشی در دانشگاه های کشور روسیه

جلسه مشاوره پنجم

مدت زمان: ۱۵ دقیقه
هدف: ارائه روش های دریافت اقامت بلند مدت برای دانشجوی بین الملل در روسیه

جدای از جلسات مشاوره ای که ذکر شد، باپریس و تیم پشتیبانی آن در تمام مسیر پاسخگوی سوالات شما متقاضیان عزیز و علاقه مند به تحصیل در کشور روسیه هستند.

۴- دریافت و ارسال پذیرش دانشگاه مورد نظر متقاضی

با همراهی تیم باتجربه باپریس استیودنت تقریبا تنها با گذشت هفت تا ده روز کاری، اخذ پذیرش از دانشگاه کشور روسیه انجام می‌شود. در این مرحله دانشگاه دعوت نامه ای تهیه و برای دانشجو ارسال می‌کند. در این مورد می‌توان گفت تقریبا در سه سال گذشته روند اخذ پذیرش در بسیاری از دانشگاه ها تغییر کرده است و پس از دریافت پذیرش رسمی از طرف دانشگاه مورد نظر، پرداخت شهریه باید صورت بگیرد تا دعوت نامه لازم برای اخذ ویزا و ورود به کشور مقصد ارسال شود. در تعداد اندکی از دانشگاه ها، پرداخت شهریه پس از ثبت نام و ورود دانشجو به کشور انجام می‌شود.
معمولا با نزدیک شدن به زمان اخذ پذیرش و شروع مراحل بعدی مهاجرت، سوالات دیگری برای دانشجو ایجاد می‌شود که ما در باپریس آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم تا آگاهی شما را از روند اخذ پذیرش به بالاترین حالت ممکن برسانیم و از دغدغه ها و نگرانی شما در مسیر حیاتی بکاهیم.

۵- ارسال دعوتنامه جهت دریافت ویزا از طریق دانشگاه برای دانشجو

مدت زمان آماده سازی دعوت نامه توسط دانشگاه حدود ۲۱ تا ۳۰ روز است. با دریافت این دعوت نامه، دانشجو می‌تواند به سفارت کشور روسیه در ایران (آدرس کنسولگری ها) مراجعه و برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. مدت اعتبار دعوت نامه تحصیلی ۹۰ روز است که بر همین اساس، ویزای ۹۰ روزه به دانشجو اعطا می‌شود. مدت آماده سازی ویزا توسط سفارت روسیه در کشور ایران، بین ۳ تا ۶ روز کاری است. در طول این مدت شرایط اسکان دانشجو توسط تیم تدارکات باپریس آماده می‌شود تا دانشجو به محض ورود بدون دغدغه و نگرانی و با اطمینان کامل در محل اقامت خود مستقر شود.

۶- خرید بلیت هواپیما جهت سفر و راهنمایی های لازم جهت خرید بلیت ارزان

مرحله بعدی که جزو شیرین ترین مراحل است، خرید بلیت و سفر به سمت کشور روسیه است. باپریس برای این مرحله نیز به فکر همراهان خود بوده و ارزان ترین قیمت های شرکت های هواپیمایی بین ایران و روسیه را به شما معرفی کرده است.

۷- استقبال در فرودگاه (ترانسفر فرودگاهی) و خرید سیم کارت

با ورود شما به کشور روسیه، تیم تدارکات باپریس در فرودگاه متنظرتان هستند. پس از خوش‌آمد گویی، اولین اقدام آن‌ها خرید یک عدد سیم کارت روسیه با بسته ارتباطی VIP است. بعد از خرید سیم کارت و ارتباط دانشجو با خانواده جهت اطمینان خاطر آن‌ها، وسیله حمل و نقل آماده است تا شما را به اقامت گاه ببرد. تیم باپریس تا محل زندگی جدیدتان شما را همراهی خواهد کرد.

۸- افتتاح حساب بانکی

در اولین فرصت بعد از مستقر شدن دانشجو در محل، تیم حمایتی شرکت باپریس، با دانشجو زمانی را برای افتتاح حساب بانکی هماهنگ می‌کنند. حساب بانکی دانشجو در بانک اِزبربانک (Сбербанк) حاضر در شهر مورد اقامت وی افتتاح می‌شود.

۹- آماده سازی مدارک جهت اخذ کارت دانشجویی و رجیستر

برای اقدامات نهایی قبل از شروع کلاس ها، دانشجو به همراه تیم حمایتی در دانشگاه حاضر شده و تمامی روند تکمیلی تحویل مدارک انجام می‌شود. لازم به ذکر است که با حضور دانشجو در دانشگاه، دانشجو موظف است که اصل مدارک تحصیلی خودش را به دانشگاه تحویل دهد. یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای یک دانشجو در زمان زندگی در کشور روسیه، داشتن مدرک ریجستر است که بر اساس مشخصات پاسپورت، ویزا و محل زندگی شخص از اداره اِم ف تس (МФЦ) صادر می‌شود. در تمام این مراحل تیم پشتیبانی باپریس شما را همراهی خواهند کرد تا از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری کنند.

۱۰- همراهی جهت اخذ بیمه دانشجویی

بعد از کامل شدن مراحل خرید سیم کارت، افتتاح حساب بانکی، تحویل مدارک به دانشگاه و دریافت ریجستر، نوبت به انجام آزمایش های پزشکی برای دریافت بیمه دانشجویی می‌رسد. نیازی به نگرانی در خصوص شناخت کم از پروسه و یا عدم توانایی صحبت به زبان روسی را نداشته باشید، چرا که این مرحله نیز با همراهی باپریس به سادگی انجام خواهد شد.

۱۱- ده جلسه کلاس زبان روسی رایگان برای دانشجویان باپریس

پس از تکمیل آزمایش های پزشکی، شرکت باپریس ۱۰ جلسه کلاس زبان روسی برای شما به صورت کاملا رایگان برگزار می‌کند. این یکی دیگر از خدمات شرکت مهاجرتی باپریس است که باعث متفاوت شدن این شرکت با شرکت های مهاجرتی دیگر می‌شود.

۱۲- آموزش های لازم جهت خرید مواد غذایی و آموزش های اپلیکیشن های مورد نیاز برای دانشجویان

همچنین در این مدت، تیم تدارکات شرکت باپریس شما را به سه فروشگاه خرید مواد غذایی در نزدیکی محل زندگی شما همراهی می‌کنند تا شما در ابتدا آگاهی کامل نسبت به چگونگی خرید پیدا کنید و جملات پر استفاده زبان روسی را در این حین فرا بگیرید.

۱۳- شروع کلاس ها و آغاز تحصیل در دانشگاه

تقریبا پس از گذشت ۱۰ روز از ورود شما به روسیه کلاس هایتان شروع می‌شود. با شروع ترم، دانشگاه برنامه کلاسی خود را به شما ارائه می‌دهد. به همین سادگی شما دانشجوی یک دانشگاه بین المللی در رشته مورد نظرتان هستید و یک قدم به هدفی که برای آن تلاش کرده‌اید و برای رسیدن به آن استقامت داشتید، نزدیک تر شده‌اید. اخذ پذیرش تحصیلی کار دشوار و پردغدغه‌ای است؛ اما با همراهی تیم مجرب، حرفه‌ای و متخصص شرکت مهاجرتی باپریس امکان پذیر و حتی لذت بخش است.

همراهی و حمایت دانشجو تا پایان تحصیل

تیم پشتیبانی و مشاوره شرکت مهاجرتی باپریس حتی در طول تحصیل در کنار شما خواهند بود تا پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد. تمام تلاش ما هموار ساختن راه مهاجرت و تحصیل شما است.